Akciós termékek

Terhelő villa DHC 50113 Nagyobb

Terhelő villa DHC 50113

Új

Akkumulátor terhelő és teszter

Bővebb leírás

10 990 Ft

Termék leírás

Ez az eszköz az akkumulátorok indítási képességét, illetve jelenlegi állapotát képes felmérni. 10 másodperces terhelés mellett, már képet kapunk akkumulátorunk állapotáról. Szerelőknek és cégeknek is ajánlott termék. Ez a terhelő képes 6V-os illetve 12V-os akkumulátorok tesztelésére. is. Ez az akkumulátor teszter 100A indítási áramerősséggel képes terhelni az akkumulátort.

Hogyan használja az akkumulátor tesztelőt?
1. Állítsa le a motort.
2. Csatlakoztassa a negatív (fekete) csipeszt az akkumulátor negatív pólusához, a pozitívet (piros) a pozitív pólushoz.
3. A műszer most jelzi az akkumulátor kapocsfeszültségét. Ha a leolvasott érték kisebb 12,4 (6,2) Voltnál, ajánlatos az akkumulátort feltölteni. Ha az újra töltés következtében a feszültség nem éri el a 12,4 (6,2) Voltot, az akkumulátor hibás.
4. Olvassa le az akkumulátorról a megadott hidegindító áramát (CCA jelölés az akksin). A DIN, illetve IEC szerint hidegindító áramokat az alábbiak szerint számíthatja át jó közelítéssel SAE->CCA-ra:
[SAE]=~[DIN] * 1,428
[SAE]=~[IEC] * 1.190

5. Nyomja le a terhelő kapcsolót 10 másodpercig, majd olvassa le a feszültséget a műszerről.

FIGYELEM! Bekapcsolás után a készülék végét ne fogja meg, mert égési sérüléseket okozhat!

Terhelési teszt értelmezése:

Műszer állása a 10. másodperc végén

Akkumulátor állapota

A mutató a CCA-nak megfelő zöld mezőben van

Akkumulátor jó

A műszer mutatója észrevehetően tovább mozog és/vagy a CCA-nak megfelelően a piros mezőben van

Az akkumulátor hidegindító képessége nem megfelelő. Az akkumulátor hibás

Két mérés között hagyja a műszert kihűlni, 5 perc alatt maximum 3 mérést végezzen!

Akkumulátor feszültsége

Akkumulátor töltöttségi szintje

11,7V, vagy ennél kisebb érték

0%

12.0V

25%

12.2V

50%

12.4V

75%

12.6V vagy ennél nagyobb

100% feltöltött

Töltési rendszer tesztelése (12V-os járműveken)

Ez a teszt a generátor/szabályzó feszültséget méri. Alul- vagy túltöltés gyenge teljesítményhez és rövid akkumulátor élettartamhoz vezet.

A teszthez melegítsük elő a motort, hogy üzemi hőfokon legyen.
1. Csatlakoztassa a műszer csipeszeit a fentebb leírtak szerint az akkumulátorhoz.
2. Kapcsolja ki a világítást és a kiegészítő felszereléseket (autó hifi… stb…).
3. Járassa a motort 1500-as fordulatszámon.
4. NE NYOMJA BE a műszer terhelő kapcsolóját!
5. Olvassa le a feszültséget. A métermutatónak a zöld (OK) mezőben kell állnia.
6. Kapcsolja be a fényszórókat, tekerje maximumra a ventilátort, illetve az összes terhelő berendezést az autóban. A mutatónak minden esetben ZÖLD-ben kell maradnia.
7. Ha a mutató a piros mezőbe lendül át, akkor a töltésrendszer hibás, vagy nem kielégítő.