

Akkumulátor terhelő és teszter
Ez az eszköz az akkumulátorok indítási képességét, illetve jelenlegi állapotát képes felmérni. 10 másodperces terhelés mellett, már képet kapunk akkumulátorunk állapotáról. Szerelőknek és cégeknek is ajánlott termék. Ez a terhelő képes 6V-os illetve 12V-os akkumulátorok tesztelésére. is. Ez az akkumulátor teszter 100A indítási áramerősséggel képes terhelni az akkumulátort.
Hogyan használja az akkumulátor tesztelőt?
1. Állítsa le a motort.
2. Csatlakoztassa a negatív (fekete) csipeszt az akkumulátor negatív pólusához, a pozitívet (piros) a pozitív pólushoz.
3. A műszer most jelzi az akkumulátor kapocsfeszültségét. Ha a leolvasott érték kisebb 12,4 (6,2) Voltnál, ajánlatos az akkumulátort feltölteni. Ha az újra töltés következtében a feszültség nem éri el a 12,4 (6,2) Voltot, az akkumulátor hibás.
4. Olvassa le az akkumulátorról a megadott hidegindító áramát (CCA jelölés az akksin). A DIN, illetve IEC szerint hidegindító áramokat az alábbiak szerint számíthatja át jó közelítéssel SAE->CCA-ra:
[SAE]=~[DIN] * 1,428
[SAE]=~[IEC] * 1.190
5. Nyomja le a terhelő kapcsolót 10 másodpercig, majd olvassa le a feszültséget a műszerről.
FIGYELEM! Bekapcsolás után a készülék végét ne fogja meg, mert égési sérüléseket okozhat!
Terhelési teszt értelmezése:
Műszer állása a 10. másodperc végén |
Akkumulátor állapota |
A mutató a CCA-nak megfelő zöld mezőben van |
Akkumulátor jó |
A műszer mutatója észrevehetően tovább mozog és/vagy a CCA-nak megfelelően a piros mezőben van |
Az akkumulátor hidegindító képessége nem megfelelő. Az akkumulátor hibás |
Két mérés között hagyja a műszert kihűlni, 5 perc alatt maximum 3 mérést végezzen!
Akkumulátor feszültsége |
Akkumulátor töltöttségi szintje |
11,7V, vagy ennél kisebb érték |
0% |
12.0V |
25% |
12.2V |
50% |
12.4V |
75% |
12.6V vagy ennél nagyobb |
100% feltöltött |
Töltési rendszer tesztelése (12V-os járműveken)
Ez a teszt a generátor/szabályzó feszültséget méri. Alul- vagy túltöltés gyenge teljesítményhez és rövid akkumulátor élettartamhoz vezet.
A teszthez melegítsük elő a motort, hogy üzemi hőfokon legyen.
1. Csatlakoztassa a műszer csipeszeit a fentebb leírtak szerint az akkumulátorhoz.
2. Kapcsolja ki a világítást és a kiegészítő felszereléseket (autó hifi… stb…).
3. Járassa a motort 1500-as fordulatszámon.
4. NE NYOMJA BE a műszer terhelő kapcsolóját!
5. Olvassa le a feszültséget. A métermutatónak a zöld (OK) mezőben kell állnia.
6. Kapcsolja be a fényszórókat, tekerje maximumra a ventilátort, illetve az összes terhelő berendezést az autóban. A mutatónak minden esetben ZÖLD-ben kell maradnia.
7. Ha a mutató a piros mezőbe lendül át, akkor a töltésrendszer hibás, vagy nem kielégítő.
Márka: Forex
Akkumulátor - és gépjármű elektromos rendszer teszter beépített nyomtatóval.
Márka: Forex
EN : 35~1125 CCA 6V/12V akkumulátorokhoz 12V/24V töltőrendszerekhez feszmérés 1,5-30V
Márka: Forex
akkuteszt max.2100A EN feszmérés 9-15V töltésteszt indításteszt beépített printer
Márka: Forex
- 12V-os akkumulátorokjoz - LCD kijelző - terhelőáram: 1-420A - printer: van (opció) - PC csatlakozás USB - magyar/angol
Márka: Forex
Proc. kapacitásmérô 12V 25A opciók: Pendrive magyar / angol
Akkumulátor terhelő és teszter