Ez egy örök dilemma az autóhifizésben. Először lássuk mindkettő működését.

Az autóhifi kondenzátort egy pufferhez lehetne hasonlítani, amely nyugalmi állapotban feltöltődik, majd ha az erősítő dolgozik, kisül (leadja a felgyülemlett áramot).

Ezek a kondezátorok minden erősítőben megtalálhatóak.
Ha egy mélynyomó megszólal, az erősítője hirtelen áramot vesz fel, amit hirtelen ki is kell szolgálni, ezért készítették a kondenzátorokat. Ez sokkal gyorsabban képes kisülni mint egy akkumulátor. Egyedüli hátránya, ha az áramfelvétel folyamatos, vagy kicsi a kondenzátor, csak fölös fogyasztóként szolgál. Többet ront, mint használ…

Az akkumulátor akkor nagyon jó választás, ha az áramfelvételünk folyamatos, vagy sokat zenélünk álló helyzetben. Nem kell aggódnunk az áram hiánya miatt, megvan, csak lassabban jut el az erősítőig.

Azért szokták azt mondani, hogy a kondenzátortól dinamikusabb lesz a mély hangzása, mert az áram gyorsabban eljut az erősítőig.

A legjobb választás mindig az adott rendszeren múlik, mire van szüksége az erősítőnek. Plusz áramra, vagy gyorsabb áramfelvételre.

A legtöbb hifis azt tanácsolja, hogy kondenzátor helyett inkább egy nagyobb akkumulátort vásároljunk, ami igaz, gazdaságosabb és többet is ér, de ne általánosítsunk. Ugyanis léteznek a kondenzátorokból erősebbek is kb 10-20farad, viszont ezeket már arany árban mérik.

Ha akkumulátor vásárlásra adod a fejed, ne savasban gondolkodj, és ne is zselésben!
A kulcsszó az AGM, ez egy zárt rendszerű akkumulátor melyben az elektrolitok fel vannak itatva, így akár fejjel lefelé is beszerelhető, de ami igazán fontos benne, hogy a nyugalmi árama magasabb, mint a hagyományos savasnak és a kisülése is gyorsabb.
Emellett az indító áramuk is jóval magasabb, ami a hifizésben nélkülözhetetlen.
Az AGM akkumulátorok közt léteznek lap és spirál cellás változatok. A spirál cellás akkumulátorok voltak az első AGM akkumulátorok, viszont a kor előrehaladtával a spirál cella a multé lett. Bár még lehet kapni de sokkal erősebbek és időtállóbbak a lapcellás változatok.