Ezek a tünetek nagy általánosságban áramhiányra utalnak.

Ha az autóban egy erősítő túl nagy áramot vesz fel, ilyenkor olyannyira leeshet a feszültség, hogy maga az erősítő illetve a fejegység már nem képes megfelelően működni. Az ilyen eseteket általában basszusütéseknél lehet tapasztalni. Előforduló tünet lehet még a lámpák ritmusra történő villogása is.

A probléma, hogy a laikus tulajdonos nem illeszti hozzá az áramellátást, kábeleket, akkumulátorokat a rendszeréhez.

Amit megtehetsz, hogy elkerüld az ilyen eseteket sajnos zsebbe nyúlósabb.
Nézd meg az erősítőd hány ampert vesz fel, akár mérheted, akár saccolhatsz is a benne lévő biztosítékok megnézésével.

Ha megvan az erősítő vagy erősítők összes áramfelvétele az alábbi táblázat alapján megnézheted milyen vastag kábelre lesz szükséged egy adott hossznál. Ha alul méretezed a fenti hibák várhatóak! Rosszabb esetben az erősítő és akár a nyomó meghibásodása is!

terheles

Ha a kábel rendben van és mégis ki-ki kapcsolódsz, villogsz, vizsgáld át, kontakthibára is.
Előfordulhat, hogy az akkumulátornál elszulfásodik a saru, meggyengülhet a vezetőképesség.

Még mindig csinálja? Hát sajnos ez akkumulátor cserével jár. Vagy túl régi és már nem képes az eredeti teljesítményét hozni, vagy épp csak az autó teljesítményére lett méretezve és kevés a rendszerednek.
Ajánlatos, 50 vagy nagyobb, Ah-s akkumulátort venni, ha hifizni szeretnél.
Persze itt is a pénz szab határt, hisz léteznek direkt, ezen célra kifejlesztett akkumulátorok, kondenzátorok.

Amit még külön kiemelnék, hogy nem csak a pozitív kábel kellő vastagsága a fontos, hanem, hogy az akkumulátor és a kasztni közti negatív kábelt is meg kell erősíteni, legalább annyival mint amennyi a hifi pozitív kábele.

Kövess minket Facebook-on