A hangnyomás mérés hitelesített és frissített Term-Lab mérőműszerrel zajlik. Az autóban csak a technikát üzemeltető személy tartózkodhat, 140dB fölött pedig csak saját felelősségre. A Patricar csapata a versenyzőben és technikájában keletkezett bármi nemű kárért felelősséget nem vállal! Az esetleges téves, vélhetően szoftveres vagy hardveres hiba okozta kirívóan alacsony vagy magas eredményt a versenyzővel való egyeztetés után újra mérhetjük. A versenyen való részvétellel elfogadod a szabályzatban leírt pontokat.
A teljesítmény megkötés értelmében az erősítő 14,4V-os feszültség és 1%THD melletti, RMS teljesítménye a mérvadó, mely az erősítő gyártói specifikációjában áll.
A kategóriák felső 10%-ban lévő erősítők, melyeknél csak 12V-os RMS teljesítmény van megadva, fentebbi kategóriába kerülnek.
1-2 csatornás erősítőknél a maximális RMS teljesítményt nézzük. 3-4-5-6 csatornás erősítőknél csak a mély üzemeltetésre szánt hidalt csatorna vagy csatornák teljesítményét vesszük számításba.
Biztosíték kötelező, melynek helyzete lehet a motortérben, csomagtartóban a fő kábelen, de mindenképp közvetlenül az erősítő előtt vagy az erősítőbe építve kell lennie.
Biztosítékok alkalmazása a kategóriák szerint megkövetelt értékben, gyártói specifikáció szerint, műanyag házas autóhifi biztosítékokkal.
Lithium akkumulátor alkalmazása engedélyezett a lentebbi feszültség megkötésekkel kivéve a Mini, Kezdő, Music Mini és Music Light kategóriákban.
A portoknak gyári, igényes jelleget kell követniük, ahol a méret korlátozva van!
A szenzortól kötelezően, legalább 50cm távolságot kell tartani az üzemeltető személynek, terelő lapoknak, tereptárgyaknak. Kvalifikáció után, kategóriánként az első 4 embert hívjuk vissza kieséses párbajra.
Beszerelő- forgalmazó és a „profi”, már sokat látott versenyzőket megkérjük, hogy versenyre való nevezésnél a Mini, Kezdő, Music Mini és Music Light kategóriát hagyják meg a valóban kezdőknek.
Zenei mérés:
A zenei mérésnél a hifi rendszer minden szekciójának működnie kell!
A mérés időtartama 45mp és zenei átlagot mérünk. A versenyző saját maga választhatja meg zenei tartalmát, viszont csak eredeti, interneten is fellelhető változatot használhat. Akinél azt tapasztaljuk, hogy a zenei tartalma alá egy egyenletes frekvencia van alávágva, azonnal kitiltjuk a versenyről és a bajnokságból. A mérés legalább 1 kattanásig nyitott vezető oldali ajtóval zajlik. Külső segítő a nyitott ajtó vonalában nem állhat! A mélyláda a csomagtartó vonalán nem lóghat túl. kivételt képez ez alól az Open kategória.
Frekvenciás mérés:
Versenyeinken dB Bass Race vol11. CD-t használunk a tökéletes, tiszta jelforrásért. Az engedélyezett legnagyobb frekvencia maximum 60hz, ahol ez korlátozott! A mérés időtartama 30mp, melynek ideje alatt az összes ablakot és ajtót zárva kell tartani. A mélyláda a csomagtartó vonalán nem lóghat túl, kivéve az Extrém kategóriában. A frekvenciás hanganyag ERRŐL a linkről letölthető.
Music Mini / Mini:
400Wrms-ig, biztosíték maximum 40A. 2x20cm, 1x25cm, 1x30cm mélynyomó lehet.
Gyárias láda forma megkövetelt. A reflexnyílás maximum 1x100mm cső vagy ennek megfelelő felületű kb. 80cm2 slicc lehet. Port kilógás tiltott. A kocsiban csak egy első akkumulátor lehet. Max: 14,7V
Music Light / Kezdő:
1200Wrms-ig, biztosíték maximum 120A. 4x20cm, 2x25cm, 2x30cm, 1x38cm mélynyomó lehet.
Gyárias láda forma megkövetelt. A reflexnyílás maximum 2x100mm cső vagy ennek megfelelő felületű kb. 160cm2 slicc lehet. Port kilógás tiltott. A kocsiban csak egy első akkumulátor lehet. Max: 14,7V
Music Max / Haladó:
3500Wrms-ig, biztosíték maximum 350A. 6x20cm, 4x25cm, 3x30cm, 2x38cm, 1x45cm mélynyomó lehet.
A reflexnyílás maximum 2x100mm, 1x160mm, 1x200mm cső vagy ennek megfelelő felületű kb. 300cm2 slicc lehet. Port kilógás engedélyezett. A kocsiban az első akkumulátoron kívül 2db kiegészítő akkumulátor lehet. Max: 14,7V
Music Open / Extrém:
Teljesen nyílt kategória. Nincs watt, biztosíték, mélynyomó és frekvencia megkötés. Az autó maximum B oszlopig építhető!
Kipufogó hangnyomás mérés:
A mérést digitális RTA mérőmikrofonnal végezzük. A mérési közegnek mindig azonosnak kell lennie. A kipufogót elérhető helyre kell felszerelni, hogy a szenzort megfelelő távolságra lehessen elhelyezni. Autók alá nem áll módunkban befeküdni a cső végét keresve. A szenzor helyzete fix, a kipufogó peremétől 30cm-re, a füst áramon kívül. Gyújtás megszakítása és ezáltal a kipufogóban történő újra robbanás generálása TILOS. Dupla kipufogós rendszereknél 2 mérés engedélyezett, és a nagyobb eredmény kerül felírásra.