Az alábbi, egyben saját autóm volt az első tesztalany, amelybe ritkaságok kerültek.

Az autó hangját egy Alpine CDE-9880R fejegység generálta, melyen 6 RCA kivezetés volt, így minden csatornát szépen ki lehetett szolgálni. A jel elvezetése minőségi Phoenix Gold RCA jelkábeleken keresztül lett megoldva.

Mivel a fejegységen kimenet is volt bőven, kapott egy 4 csatornás erősítőt, mely egy Hifonics Zeus ZXI 80.4 lett. A mély szekcióhoz is kellett egy erősítő, ő pedig egy Hifonics Brutus 1700.1D lett. Sajnos ezeket a drágaságokat meg kellett bontani, hisz az éjszakai dekorációhoz nem illeszkedtek a kéken világító Hifonics logók. Az egész alaplap leszerelése után tárult elénk a logót megvilágító kék ledek tömege, melyek igényes cseréje után az erősítők zöld fényben pompázhattak.

A 4 csatornás erősítő is szépen megterheli a hangszórókat a maga 680W-os teljesítményével, így a gyári hangszórókat cserélni kellett. Az új hangszóró 6db RE Audio RE57FR lett, mivel a focus gyári hangszórója is ilyen méretű, így nem igényelt komolyabb átalakítást. Ezek a hangszórók mind a 4 ajtóba és a kalaptartóba is bekerültek.

     

Mivel egy ekkora teljesítménynek már kevés a gyári akkumulátor, szükség volt egy kis erősítésre, amit egy „kis” Exide Marathon akkumulátor oldott meg a maga közel 1000A-os indító áramával.
Az autó ezen felül kapott 35mm2-es tápkábelezést, nem utolsó sorban minőségi hangszóró kábeleket. A rezgéscsillapítás érdekében a csomagtér ajtóban egy lap Dynamatt extreme lapul.

Az installáció legnehezebb része a mélyláda volt. Ehhez komoly programokat is igénybe kellett vennem, hogy a lehető legjobb hangzást érjem el.
Első lépésben az általam kedvelt és hallgatott zenéket egy spektrum analizátoron végigfuttattam, hogy megtudjam a zeném mely frekvenciától kezd el kiemelni.
  Amikor ez megvolt, tudtam, ezen frekvenciától már a jelgörbének viszonylag egyenesnek kell lennie, persze figyelembe kellett venni, hogy a lehető legtöbb hangerőt akartam kicsikarni a ládából és figyelni kellett a focus pici csomagtartójára is.

    

Végül következhetett a megvalósítás. Anyagának 18mm-es MDF lapot választottam a merevsége miatt. A láda első lapját duplán, a hangszóró helyét besüllyesztve készítettem el.
A kalaptartón is sokat gondolkodtam, végül a jelen formája mellett döntöttem.
Nem szerettem volna az autót furkálni, így mindent úgy kellett terveznem, hogy méretpontos és passzentos legyen. Ám fontosnak tartottam azt is, hogy egy defektnél gyorsan hozzá lehessen jutni a pótkerékhez. így összesen 2 csavar kitekerésével lego-szerűen szét lehet bontani mindössze 15 perc alatt.

Elkészülte után jöhetett egy gyors csiszolás a szintkülönbségek eltüntetése végett, majd a kárpitozás. Fekete filc borítást kapott a teljes csomagtartó, illetve pár dekor elemet és 2db zöld ledcsíkot, mely ajtó nyitás után kapcsol be.


Az amantőr videó elkészült.
A torzítás nem része a hangzásnak, csak a kamera mikrofonja nem bírta a hangnyomást.

Kövess minket Facebook-on