A szürke Hyundai után valami még hiányzott nekem, mégpedig az, hogy bár Tiburont szerettem volna, ez mégsem volt az, így nekiálltam kutatni egy 2,7 V6-os változatot, amit Svájc szívéből sikerült hazamenekíteni. A legtöbb dolgot átépítettem a szürkéből, de kellett egy kis újítás is.



A Pioneer X2800BT természetesen átvándorolt, ahogy az Exide EK700-as AGM akkumulátor is. Minden más legyen új!



Ismét neki kellett állni a szigetelésnek, itt viszont már a Gladen AeroMulti termékét választottuk. Nagyon nehéz volt egy másfél méter hosszú ajtón egy ici-pici szerelőnyíláson át dolgozni, de megoldottuk. Az első ajtón kívül még a hátsó rész is kapott egy kis csillapítást, így a zajszint minimalizálva lett.



Az autó kábelezésénél ismét felhasználtuk a meglévő 50mm2-es tápkábelt és a Gladen Zero RCA-kat, viszont hangszóró kábelnél már nem a twisted, hanem a sima Hollywood ofc kábeleket választottuk. Miért választottuk ezt? Mert sajnos csak ennek olyan kicsi a külső szigetelése, hogy forrasztás és megszakítás nélkül át tudjunk jutni az ajtókba. Még így sem volt egyszerű a történet, hisz ahhoz, hogy hozzáférjünk az egész ajtót le kellett szedni.

Az első hangszórók itt már az új szériás B2 Audio REF6.1-ek lettek, ami, bár 20W-tal gyengébbre sikeredett, viszont sokkal érzékenyebb és tisztább hangzást tudott produkálni.
A hátsó oválok a szürkéből már megismert B2 Audio ISX69-ek lettek.



Na és nézzük, miben tudunk a legnagyobbat újítani? Hát naná, hogy a csomiban, hisz mindenki szeme itt ragad meg a legjobban.

Nagyot gondoltunk és előtérbe hoztuk a 2000-es évek tuning divatirányzatát… plexi mögé a hangszórókat. Na, most ezt új köntösbe bújtatva aszerint csináltuk meg, hogy egy jól kiszámolt 4th bandpass láda legyen, átfogva vele a közkedvelt zenék teljes frekvencia tartományát, lehetőség szerint lineárisan.
A plexi nem a SAL ládákból ismert 3mm-es, ide bizony 15mm vastag tömény anyag került, hogy bírja azt a légnyomást, amire számítunk.



Tádááám, igy néz ki a végeredmény… de mit is látunk? Látunk egy kis motkányt, aki a hangzavarban ismét elveszítette a kis makkját, hagy ne mondjam, irtózatosan jó ötlet volt.

No, de komolyra fordítva a szót, 2db hatalmas B2 Audio XM8 került be, amit erről tudni kell, az látszik is, baromi nagy motor van rajta mindamellett, hogy egy 8”-os nyomóról beszélünk, melynek darabja 750W és D1 tekercseléssel rendelkezik.
Ami meghajtja ezeket óvatosan, de annál tartósabban, az pedig egy B2 Audio MA1200.1 lett. 1 ohmos eredő ellenállás mellett egész nap elzenél mindenféle gond nélkül.
A szetteket ismét egy 4 csatornás erősítő látja el, ami a Quattro kistesója, a B2 Audio MA 1000.4. Bár 20W/ csatornával itt is kevesebbet kapunk, de méretileg is kisebbek lettünk, mindamellett megmarad minden modern funkció, leginkább annak érdekében, hogy a rendszer ismét aktív legyen.
Majd’ elfelejtettem a lényeget! Ha már plexi, legyen még neonos is… A láda, illetve az erősítő fészke is kapott egy pár RGB ledcsíkot egy távirányítós vezérlővel, így zene ritmusra vagy fade jelleggel lehet változtatni a színeit.



Ez az install kb. 3-4 nap alatt készült el, mert ismét sürgetett minket az AMTS, ahol másik 2 építésünkkel együtt díszeleghettünk ismét 3 napot.



Ugye említettem a légnyomást? Most itt egy meglepő kis videó, hogy 2db 8”-os nyomó mekkora levegő mennyiséget tud megmozgatni. Viccessre sikeredett, mindemellett iszonyat jó hangzás született belőle, ami jelenleg is ebben a formában üzemel.

Kövess minket Facebook-on